27 Wrz. 2009
Początek jesieni, zimne noce ... to dla samochodu wyzwanie. Trzeba koniecznie sprawdzić stan akumulatora.Pierwsza zimna noc jest bezwzględna dla wyeksploatowanych akumulatorów.
Należy być przezornym, niekiedy wystarczy tylko podładowanie baterii.
Możliwe, że trzeba będzie kupić nowy akumulator.
Możliwe, że trzeba będzie kupić nowy akumulator.
Specjaliści mają kilka praktycznych porad, co należy zrobić przed sezonem zimowym:
- obowiązkowo powinno się sprawdzić sprawność instalacji elektrycznej samochodu, a więc stan ładowania na zaciskach akumulatora i alternatora. Obie wartości muszą być identyczne.
- należy pamiętać, że wszystko musi być dobrze dokręcone i czyste - styki i klemy należy oczyścić oraz dobrze dokręcić nakrętki. Akumulator powinien być dobrze zamocowany do nadwozia za pomocą blokady, jeżeli nie będzie dobrze zamontowany mogą powstać pęknięcia płytek na skutek wstrząsów.
- należy sprawdzić pobór prądu
- jeżeli nie eksploatujemy auta systematycznie, szczególnie zimą, to akumulator należy doładowywać profilaktycznie co 6 do 8 tygodni.
- należy uzupełnić poziom elektrolitu tylko wodą destylowaną.
- należy pamiętać, że wszelkie czynności poza najprostszymi, takimi jak na przykład: czyszczenie klem, uzupełnianie elektrolitu wodą destylowaną, wykonuje się tylko w specjalistycznym zakładzie obsługi akumulatorów.
Specjaliści radzą również czego nie należy robić:
- należy pamiętać, żeby nie eksploatować akumulatora, jeżeli jego styki i styki alternatora są zanieczyszczone lub obluzowane.
- nie należy przechowywać akumulatora „suchego” w pomieszczeniu wilgotnym, gdyż grozi to utlenianiem się płyt.
O czym warto pamiętać:
Należy pamiętać o dokonywaniu technicznego przeglądu technicznego w serwisie specjalistycznym, jest to warunkiem bezawaryjnego działania akumulatora przez okres co najmniej trzech lat .Przyczyną niesprawności akumulatora jest zbyt niski poziom elektrolitu. Równie skutecznie akumulator utrudni życie kierowcy, jeżeli bateria utraci połączenie z „masą” auta, to dotyczy przede wszystkim samochodów starszych, w których przewód masowy, czyli miedziana plecionka, jest przez wiele lat narażony na działanie soli, wody i substancji chemicznych. Zamiast więc kupować nową baterię, wystarczy wymienić sam przewód masowy.
- obowiązkowo powinno się sprawdzić sprawność instalacji elektrycznej samochodu, a więc stan ładowania na zaciskach akumulatora i alternatora. Obie wartości muszą być identyczne.
- należy pamiętać, że wszystko musi być dobrze dokręcone i czyste - styki i klemy należy oczyścić oraz dobrze dokręcić nakrętki. Akumulator powinien być dobrze zamocowany do nadwozia za pomocą blokady, jeżeli nie będzie dobrze zamontowany mogą powstać pęknięcia płytek na skutek wstrząsów.
- należy sprawdzić pobór prądu
- jeżeli nie eksploatujemy auta systematycznie, szczególnie zimą, to akumulator należy doładowywać profilaktycznie co 6 do 8 tygodni.
- należy uzupełnić poziom elektrolitu tylko wodą destylowaną.
- należy pamiętać, że wszelkie czynności poza najprostszymi, takimi jak na przykład: czyszczenie klem, uzupełnianie elektrolitu wodą destylowaną, wykonuje się tylko w specjalistycznym zakładzie obsługi akumulatorów.
Specjaliści radzą również czego nie należy robić:
- należy pamiętać, żeby nie eksploatować akumulatora, jeżeli jego styki i styki alternatora są zanieczyszczone lub obluzowane.
- nie należy przechowywać akumulatora „suchego” w pomieszczeniu wilgotnym, gdyż grozi to utlenianiem się płyt.
O czym warto pamiętać:
Należy pamiętać o dokonywaniu technicznego przeglądu technicznego w serwisie specjalistycznym, jest to warunkiem bezawaryjnego działania akumulatora przez okres co najmniej trzech lat .Przyczyną niesprawności akumulatora jest zbyt niski poziom elektrolitu. Równie skutecznie akumulator utrudni życie kierowcy, jeżeli bateria utraci połączenie z „masą” auta, to dotyczy przede wszystkim samochodów starszych, w których przewód masowy, czyli miedziana plecionka, jest przez wiele lat narażony na działanie soli, wody i substancji chemicznych. Zamiast więc kupować nową baterię, wystarczy wymienić sam przewód masowy.
Ważne linki