20 Kwi. 2010
Klimatyzacja powinna być regularnie serwisowana . Gdy tak się nie dzieje do kabiny dostają się niepożądane bakterie, pyłki i inne drobnoustroje. Dla alergików może to powodować: katar, kaszel, łzawiące oczy – objawy te za kierownicą mogą powodować niebezpieczne sytuacje. Gdy nałożymy ochronną warstwę bakteriobójczego preparatu, zapobiegniemy powstawaniu nowych mikroorganizmów.
Filtr kabinowy należy wymienić podczas przeglądów, najpóźniej co 15 000 km lub raz na rok. Do filtra wraz z zasysanym powietrzem dostają się m.in. kurz, pyłki i sadza. Gdy filtr jest czysty ogranicza to rozprzestrzenianie się tych zanieczyszczeń a także zapobiega parowaniu szyb i możliwości uszkodzenia silnika dmuchawy.
Należy wiedzieć, że odkładające się zanieczyszczenia powodują mechaniczne obciążenie silnika, co może prowadzić do konieczności dokonywania drogich napraw.
Kluczowe elementy klimatyzacji tj. sprężarka, skraplacz, parownik i zawór rozprężny muszą być regularnie kontrolowane przez specjalistyczny warsztat w ramach corocznego serwisu układu klimatyzacji. Tylko to jest w stanie zapewnić trwałe i bezusterkowe funkcjonowanie klimatyzacji.
Starzeją się także przewody i uszczelki w związku z tym mogą pojawić się nieszczelności. Czynnik chłodzący się ulatnia a więc wydajność układu spada. Pomóc tutaj może kontrola układu i ewentualne uzupełnienie czynnika.
Automatyczna klimatyzacja samodzielnie reguluje temperaturę, siłę nawiewu i sposób rozdzielania strumienia powietrza. W manualnych klimatyzacjach aby uzyskać efekt maksymalnego ochłodzenia, trzeba najpierw nastawić maksymalny nawiew, wkrótce potem zmniejszyć siłę nawiewu, by uniknąć niepotrzebnego przeciągu. Odpowiednia temperatura w lecie wynosi ok. 22 st., a jeśli na dworze panuje ekstremalny upał, to temperatura powinna być o 2-3 st. wyższa. By uniknąć szoku termicznego podczas wysiadania przed samym dotarciem do miejsca przeznaczenia należy wyłączyć klimatyzację.
Należy wiedzieć, że odkładające się zanieczyszczenia powodują mechaniczne obciążenie silnika, co może prowadzić do konieczności dokonywania drogich napraw.
Kluczowe elementy klimatyzacji tj. sprężarka, skraplacz, parownik i zawór rozprężny muszą być regularnie kontrolowane przez specjalistyczny warsztat w ramach corocznego serwisu układu klimatyzacji. Tylko to jest w stanie zapewnić trwałe i bezusterkowe funkcjonowanie klimatyzacji.
Starzeją się także przewody i uszczelki w związku z tym mogą pojawić się nieszczelności. Czynnik chłodzący się ulatnia a więc wydajność układu spada. Pomóc tutaj może kontrola układu i ewentualne uzupełnienie czynnika.
Automatyczna klimatyzacja samodzielnie reguluje temperaturę, siłę nawiewu i sposób rozdzielania strumienia powietrza. W manualnych klimatyzacjach aby uzyskać efekt maksymalnego ochłodzenia, trzeba najpierw nastawić maksymalny nawiew, wkrótce potem zmniejszyć siłę nawiewu, by uniknąć niepotrzebnego przeciągu. Odpowiednia temperatura w lecie wynosi ok. 22 st., a jeśli na dworze panuje ekstremalny upał, to temperatura powinna być o 2-3 st. wyższa. By uniknąć szoku termicznego podczas wysiadania przed samym dotarciem do miejsca przeznaczenia należy wyłączyć klimatyzację.
Ważne linki