24 Sie. 2009
Aby poduszki powietrzne zadziałały ten jeden raz - muszą być w stałej gotowości. Poduszki powietrzne są wyposażeniem, którego żaden kierowca nie chce użyć , natomiast każdy oczekuje, że spełnią swoją funkcję, jeśli zajdzie taka potrzeba.
W nowym czy kilkuletnim aucie jesteśmy pewni, że zadziałają ale czy na pewno zadziałają w 10-letnim i starszym aucie?
Na początku poduszki powietrzne były montowane tylko jako wyposażenie dodatkowe w najdroższych modelach aut. Jednak od pewnego czasu poduszka stała się wyposażeniem standardowym w większości nowych samochodów i już obecnie, a na pewno za kilka lat będzie bardzo dużo samochodów z 10-letnimi lub starszymi poduszkami. Może się wtedy pojawić pytanie, czy taka poduszka jest bezpieczna, czy zadziała albo czy przypadkiem nie zadziała zbyt wcześnie?
Według producentów stare poduszki nie powinny same eksplodować.
Może się pojawić problem, że nie zadziałają jeśli będzie taka potrzeba. Dlatego takie firmy jak np. Renault, Citroen, Peugeot, Fiat, Skoda, zalecają wymianę poduszek co 10 lat. Z kolei w Mercedesach, VW, Seatach, Toyotach, Nissanach, Hondach i Oplach producent nie przewiduje wymiany jakichkolwiek elementów po upływie określonego czasu. Tylko wtedy, jeśli diagnoza nie wykryje usterek.
Informacje te należy traktować z pewnym dystansem, ponieważ samochody u nas eksploatowane pochodzą z bardzo różnych regionów świata i wersje te mogą się znacznie różnić od tych sprzedawanych oficjalnie w naszym kraju.
Aby mieć całkowitą pewność, że poduszki w naszym samochodzie są sprawne należy udać się do ASO i tam po odpowiedniej diagnozie i sprawdzeniu numeru nadwozia otrzymamy wiążącą odpowiedź.
Nie należy jednak liczyć na to, że właściciele samochodów będą z ochotą wymieniać poduszki na nowe, ponieważ przeszkodą będzie cena. Ponieważ koszt poduszek w samochodzie 10-letnim lub 15-letnim będzie większy niż wartość całego samochodu.
Na początku poduszki powietrzne były montowane tylko jako wyposażenie dodatkowe w najdroższych modelach aut. Jednak od pewnego czasu poduszka stała się wyposażeniem standardowym w większości nowych samochodów i już obecnie, a na pewno za kilka lat będzie bardzo dużo samochodów z 10-letnimi lub starszymi poduszkami. Może się wtedy pojawić pytanie, czy taka poduszka jest bezpieczna, czy zadziała albo czy przypadkiem nie zadziała zbyt wcześnie?
Według producentów stare poduszki nie powinny same eksplodować.
Może się pojawić problem, że nie zadziałają jeśli będzie taka potrzeba. Dlatego takie firmy jak np. Renault, Citroen, Peugeot, Fiat, Skoda, zalecają wymianę poduszek co 10 lat. Z kolei w Mercedesach, VW, Seatach, Toyotach, Nissanach, Hondach i Oplach producent nie przewiduje wymiany jakichkolwiek elementów po upływie określonego czasu. Tylko wtedy, jeśli diagnoza nie wykryje usterek.
Informacje te należy traktować z pewnym dystansem, ponieważ samochody u nas eksploatowane pochodzą z bardzo różnych regionów świata i wersje te mogą się znacznie różnić od tych sprzedawanych oficjalnie w naszym kraju.
Aby mieć całkowitą pewność, że poduszki w naszym samochodzie są sprawne należy udać się do ASO i tam po odpowiedniej diagnozie i sprawdzeniu numeru nadwozia otrzymamy wiążącą odpowiedź.
Nie należy jednak liczyć na to, że właściciele samochodów będą z ochotą wymieniać poduszki na nowe, ponieważ przeszkodą będzie cena. Ponieważ koszt poduszek w samochodzie 10-letnim lub 15-letnim będzie większy niż wartość całego samochodu.
Ważne linki