19 Mar. 2010
Nowoczesny samochód ma wbudowany system regulacji położenia reflektorów. Ma to za zadanie zapobiegać oślepianiu kierowców jadących z przeciwka. Należy odpowiednio ustawić i wyregulować światła. Odpowiednio wyregulowane światła nie oślepiają innych użytkowników drogi
Oślepianie występuje wtedy, gdy zmieni się obciążenie pojazdu, np. ciężki ładunek zostanie umieszczony w bagażniku. Wtedy przód auta unosi się do góry, a wraz z nim reflektory. Kierowca powinien wtedy więc regulować położenie reflektorów pokrętłem.
Urządzenie do regulacji położenia reflektora składa się z pokrętła umieszczonego w kabinie pasażerskiej i współpracującego z nim elektrycznego mikrosiłownika zamontowanego na obudowie lampy (lub w jej wnętrzu).
Mikrosiłownik zmienia ustawienie lampy w stosunku do podłoża samochodu w zależności od obciążenia pojazdu. Są urządzenia z nastawami zaprogramowanymi lub bez.
Jeśli chodzi o reflektory ksenonowe zmiana położenia reflektora następuje automatycznie.
W każdym aucie wyposażonym w ręczną regulację reflektorów są wskazówki, w jaki sposób, w zależności od określonego rodzaju obciążenia należy posługiwać się pokrętłem regulacji.
Urządzenie do regulacji położenia reflektora składa się z pokrętła umieszczonego w kabinie pasażerskiej i współpracującego z nim elektrycznego mikrosiłownika zamontowanego na obudowie lampy (lub w jej wnętrzu).
Mikrosiłownik zmienia ustawienie lampy w stosunku do podłoża samochodu w zależności od obciążenia pojazdu. Są urządzenia z nastawami zaprogramowanymi lub bez.
Jeśli chodzi o reflektory ksenonowe zmiana położenia reflektora następuje automatycznie.
W każdym aucie wyposażonym w ręczną regulację reflektorów są wskazówki, w jaki sposób, w zależności od określonego rodzaju obciążenia należy posługiwać się pokrętłem regulacji.
Ważne linki