02 Paź. 2014
Bezpieczna jazda samochodem zależy od wielu czynników. Według badań, przeprowadzonych przez policję wynika, że nie wystarczy stosować się do obowiązujących przepisów ruchu drogowego. Jak więc trafić do wyobraźni kierowców? W ciągu ostatnich lat powstało kilka kampanii medialnych, których głównym celem było i jest uświadomienie kierowców oraz pozostałych użytkowników dróg o zagrożeniach jakie mogą nas spotkać podczas podróży.
Zwolnij szkoda życia
Według Krajowej rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego zjawisko rozwijania nadmiernej prędkości wśród kierowców wzrasta, wzrasta również liczba ofiar wśród uczestników ruchu. Dlatego należy mieć świadomość, że nawet kilka sekund potrafi zadecydować o ludzkim życiu, a kilkanaście kilometrów mniej na liczniku może ocalić życie.
Zapnij pasy. Włącz myślenie
Badania przeprowadzone przez agencje badawcze PBS DGA, wykazały że około 40% pasażerów podróżujących na tylnich siedzeniach nie zapina pasów lub zapina je rzadko. Pasy w pewnym stopniu ograniczają swobodę ruchu, jednak należy mieć świadomość, że mogą nas uchronić przed poważnym urazem, utratą zdrowia, a nawet życia. Dlatego nie należy bagatelizować obowiązku ich zapinania.
Z inicjatywą wyszli producenci samochodów, którzy wprowadzili zarówno wizualne, jak i dźwiękowe urządzenia sygnalizujące niezapięcie pasów bezpieczeństwa w pojeździe.
Szereg kampanii medialnych przypomina nam, że na drodze nie jesteśmy sami i że powinniśmy dostosować naszą prędkość, aby błędy popełniane przez innych kierowców nie okazały się tragiczne w skutkach.
Ważne linki